El passat divendres 2 de Març, amb l’arribada del bon temps, els alumnes de 4t van començar el projecte de l’hort. És una iniciativa per part del professorat per tal que els alumnes aprenguin més sobre el funcionament d’un hort urbà.
Per iniciar el projecte van fer un taller a l’aula amb jardineres, que consistia a ensenyar als alumnes els primers passos per plantar. Va ser una activitat que demanava molt treball en equip, ja que havien de raonar en grup diverses preguntes que feien els professors. Però això només va ser un petit tastet del que consistirà aquesta proposta, ja que tiraran endevant el projecte en unes taules de conreu on faran les seves collites. Quan finalitzin l'activitat a final de curs, faran una valoració sobre si els ha agradat o no.
En conclusió, aquest propòsit és una idea interessant amb l'objectiu de donar més coneixement del medi als alumnes.
Els alumnes de 1r de primària de l’escola Vedruna Vall han fet un projecte sobre els animals. Aquest treball s’ha realitzat a la classe en grups de 4 persones; cada grup ha treballat una espècie i per decidir-la van fer un sorteig.
Aquesta tasca consistia a buscar informació d’un animal de l’espècie que els ha tocat; amb la informació que ha reunit cada component del grup han fet una cartolina explicant tots els coneixements que sabien respecte aquell animal. Quan van donar per finalitzada la cartolina, van anar a P-5 a explicar l’animal que havien treballat.
Per concloure aquest treball, el passat dijous dia 22, van fer una sortida al zoo de Barcelona, on van poder observar els animals que havien treballat a classe anteriorment.
En conclusió, gràcies a aquest projecte, els alumnes van poder entendre més fàcilment el que els va explicar el monitor del zoo respecte cada un dels animals que anaven visitant.
El passat 22 de març l’alumnat de P4 de l’escola va gaudir a classe d’un taller de ciències ofert per una professora del centre, la Cristina Vila.
És una professora de ciències a secundària i batxillerat que, des de fa diversos anys, organitza un petit taller d’experiments per a P4, però els nens i nenes ho consideren un taller de màgia, no de ciències, ja que queden meravellats.
Durant el taller, la professora els va oferir uns cincs experiments diferents, on ells podien col·laborar afegint-hi alguns ingredients.
En primer lloc va realitzar el Semàfor Redox, que es basava en diferents substàncies oxidades que canviaven de color al moure la mescla.
D’altra banda, també va fer una demostració de com funcionaven els vasos comunicants, uns recipients on els líquids que entren es col·loquen de tal manera que tots els cantons queden equilibrats, ja que a classe estan començant a treballar el tema de l’aigua.
Entre els diversos experiments, el que més va agradar i impressionar als nens i nenes va ser l’anomenat Pasta de dents per a elefants. Aquesta consisteix a descompondre aigua oxigenada, amb l’objectiu de produir espuma de colors.
En conclusió, les tutores dels alumnes de P4 consideren aquesta activitat un regal, puix que els nens i nenes ho passen molt bé. D’altra banda, la Cristina ha dut a terme aquest taller durant set anys, i pensa que pels petits és una experiència increïble, a més ella també gaudeix molt fent-lo.
El passat divendres 26 de gener, els alumnes de P-5 de l'escola Vedruna Vall de Terrassa van gaudir de l’explicació de dos contes a la biblioteca de l'escola.
Cada divendres a la tarda, els alumnes de P-5 acostumen a anar a la biblioteca de l'escola per llegir individualment diferents llibres. Divendres passat, els infants van escoltar dos contes que els va explicar la Raimunda, la responsable de la biblioteca del col·legi.
Aquests contes s'anomenaven ''El mag Titus'' i ''La Bruixa Coloraina'', la Raimunda es va disfressar de bruixa primerament, i de mag desprès, mentre anava representant l’argument d’ aquests contes per tal de que els alumnes anessin visualitzant els fets. .
En definitiva, cal afegir que els alumnes de P-5 van anar divendres a la tarda a la biblioteca de l'escola, per escoltar dos contes que els va explicar la responsable de la biblioteca Raimunda. Esperem que hagin gaudit d'una bona estona i que hagin après molt!
Dimarts 30 de gener va ser el dia de la Pau i l’escola Vedruna Vall de Terrassa va celebrar un acte al pati on van participar tots els alumnes. A les 10 del matí, l’alumnat va baixar al pati del col·legi i va seure en forma de símbol de la Pau i els alumnes d’infantil van col·locar-se a un dels laterals formant la paraula PAU amb els seus cossos L’acte es va iniciar amb una baralla entre dos professors, els quals ensenyaven dos valors: Respectar i Escoltar. Seguidament, un alumne i un professor van llegir un manifest sobre la importància del significat de la Pau. I, per últim, tots plegats van escoltar i cantar la cançó “Obre els ulls” del grup català “Els Catarres”.
En conclusió, els alumnes han gaudit d’aquest esdeveniment i han après valors que s’han de tenir en compte al llarg de la vida com és el respecte i l’escolta a la resta de les persones.
El passat 18 de gener, els alumnes de 1r i 2n de primària de l’escola Vedruna Vall van anar a veure un espectacle de dansa anomenada ''Mobilus'' a l’auditori del Centre Cultural de Terrassa.
Aquesta funció es representava amb mímica i era una exhibició còmica. Els actors jugaven amb infinitats de colors a les fosques, trucs de màgia i diferents materials per fer les seves coreografies. Va ser una activitat molt curiosa i variada, apta per a tots els públics, ja que van gaudir alumnes i professors.
En definitiva, l’alumnat va gaudir molt, encara que no els agafessin per fer de voluntaris. Ens expliquen que la part que més els va agradar va ser quan els actors van agafar uns aros de colors i que al passar-se'l pel cos, s'iluminaven les persones senceres. Tots plegats volen tornar a repetir una experiència com aquesta aviat.
El passat dimecres 24 de gener alguns alumnes de 2n de Batxillerat van realitzar una excursió a una fàbrica anomenada BASF de productes químics situada a Castellbisbal.
Aquesta activitat la van fer únicament els alumnes de batxillerat que estudien química.
En primer lloc, van assistir a una conferència sobre la producció d’aquests elements que es poden trobar de forma habitual als productes que consumim dia a dia.
Després d’aquesta explicació, l’alumnat va tenir l’oportunitat d’elaborar el seu propi sabó, amb uns materials químics concrets que els donaven per realitzar aquesta tasca.
Durant aquesta excursió van veure com feien la fabricació d’aquests productes des de l’exterior, ja que dins hi ha una alta radiació i per seguretat haurien d’anar protegits.
En conclusió, cal afegir que els alumnes de batxillerat van gaudir d’una excursió en la que van aprendre moltes coses interessants i curioses que posteriorment podran aplicar al seu treball acadèmic.