dimarts, 23 de gener del 2018

Taller d'arqueologia a 1r d’ESO

El passat 19 de desembre, els alumnes de 1r d'ESO van fer una activitat relacionada
amb un taller d’arqueologia a  Palau-Solità de Plegamans.

En arribar al recinte, l’alumnat va esmorzar i després  van començar a fer la primera  activitat, la qual consistia en excavar per poder desenterrar materials i ossos egipcis.
Al finalitzar-la, els alumnes van poder veure els diferents objectes a mida real
que havien desenterrat i omplir una fitxa tècnica de tots ells. Finalment, van anar a una tomba i allà els van fer una explicació sobre l’antic Egipte, on es tractaven diferents llegendes i curiositats i els Deus que tenien en aquella època.

En conclusió, afegir que els alumnes van aprendre coses noves i interessants  sobre l’Antic Egipte alhora que gaudien d’una bona estona amb els seus companys de classe. Esperen repetir ben aviat!




CONCERT DE NADAL A EDUCACIÓ INFANTIL

El passat dia 15 de desembre, els alumnes d'educació infantil de l'escola Vedruna
Vall de Terrassa van fer un concert de nadales al poliesportiu del col·legi.

Aquest concert es porta a terme cada any i consisteix en què cada classe d'educació infantil surti a l'escenari a cantar diferents nadales, com per exemple, “El Burrito Sabanero”, i “Les joguines”, les quals han estat preparant i assajant les darreres setmanes.
En general, acostumen a assistir moltes persones, aquest any concretament han estat presents més de 500. Va ser tot un èxit i segons el públic els va agradar molt!

En definitiva, els alumnes d'educació infantil van cantar diferents nadales al poliesportiu de l'escola on van assistir més de 500 persones, i el més important és que l’alumnat va gaudir moltíssim i va estar molt satisfet.




EL PESSEBRE VIVENT A EDUCACIÓ PRIMÀRIA

El passat 20 de desembre, els alumnes de primària van disfressar-se i van representar les diferents imatges bíbliques i escenes del pessebre. Cada classe va tractar un tema, i va encarregar-se d'alguna part de l'atretzo. A l'hora de representar-ho, cada alumne tenia un paper diferent que havia d’interpretar.

D’altra banda, cal destacar que les disfresses les van haver d’elaborar ells mateixos amb l’ajuda dels professors i les famílies.
L'activitat va ser molt divertida i entretinguda, tant per els professors com pels  nens i tots plegats ho van fer molt bé.

Per acabar, dir que els infants admeten que aquest tipus d'activitats són les que més els agraden ja que poden utilitzar la seva imaginació i creativitat sense límits; per tant, es troben disposats a repetir l’experiència l’any que ve!




dijous, 11 de gener del 2018

FOTO ART A 2n D’ESO

Els passat trimestre els alumnes de 2n ESO de l’escola Vedruna Vall de Terrassa van finalitzar el projecte Foto Art.

El Foto Art és un projecte que es treballa dins de la matèria Projecte 9.2 que combina les Matemàtiques, amb l’Anglès i les Ciències Socials. El Foto Art consisteix en escollir i representar una obra d’època o de temàtica romana com  "el Jurament dels Horacis”, “La Forja de Volcà” o “La Lloba Capitolina" entre d’altres. Un cop triada l'obra, els alumnes l’han de representar fotogràficament com si ells fossin els personatges de l’obra, és a dir, van haver de  posar-se roba d’època, maquillar-se,  buscar un fons i utilitzar el photoshop, per poder representar-les i així obtenir una foto final amb l'objectiu que s’assemblés el màxim possible a les obres d’art originals.

Els alumnes van treballar per grups i van escollir una fotografia d’acord amb el nombre de components. Seguidament, van haver de fer una recerca sobre la pintura o l’escultura originals, per exposar-la davant de la resta de companys de la classe i contextualitzar-la històricament.

Però aquests no són les els úniques feines que van tenir, també van haver de fer un àudio en anglès explicant el procés creatiu de la imatge..., com es van maquillar, com van triar els espais, l’atrezzo, el vestuari, com van fer el decorat, etc. En l’àmbit matemàtic van treballar la geometria des de la composició i les simetries de les obres triades.

En conclusió els alumnes de 2n d’ESO van representar unes grans fotografies i ens van dir que estan molt satisfets de les seves composicions i esperen que un altre any les puguin tornar a fer.


Els alumnes de 6è van a cantar a l'Auditori de Terrassa

El passat dimarts 12 de desembre els alumnes de 6è de l’escola Vedruna Vall van anar a l’ Auditori de Terrassa  per cantar a la trobada de Nadal amb altres escoles de la ciutat com el Liceu Ègara i l'Airina.

Els alumnes van anar cap a l’establiment cap a les 10h del matí fins el migdia. En arribar van esmorzar tots plegats i desprès van pujar  a cantar sobre l’escenari la cançó “Un camell d’orient".
Els alumnes de la nostra escola portaven una samarreta de color blanc, pantalons foscos i damunt la samarreta una flor.

En conclusió, cal afegir que els alumnes de 6è de primària van gaudir molt cantant la nadala i veient a la resta d’estudiants de la resta d’escoles interpretar. Va ser una experiència nova i enriquidora!

Postals de Nadal amb l’Heura




El passat dia 11 de desembre, els alumnes de 1r d’ESO de l’escola Vedruna Vall de Terrassa van rebre la visita dels alumnes de l’escola Heura per fer un taller de Nadal.

L’Heura és una escola on assisteixen nois i noies amb discapacitats mentals, i cada any a primer d’ESO fan un projecte conjunt.




Aquest taller tractava en fer dues postals en grups de 3 o 4 persones i un d’ells havia de ser de l’Heura. Aquestes postals havien d’estar decorades amb purpurina i amb els diferents materials que els professors els van oferir. Una de les postals era per un noi de l'Heura i l’altra els alumnes del Vedruna que s’enganxava al suro de la classe.




En conclusió, els alumnes van passar una bona estona tots plegats fent postals de Nadal i acomiadant-se abans de les festes nadalenques.


P-4 treballa el traç de les lletres

El passat 6 de desembre els alumnes de P-4 de l'escola Vedruna Vall de Terrassa van treballar a les seves respectives aules el traç de les lletres amb la finalitat d'aprendre a escriure.


Aquesta activitat consistia en agafar qualsevol material que hi havia a les seves classes i escriure l'abecedari lletra per lletra amb el material triat per ells mateixos. Alguns nens i nenes van utilitzar eines i mètodes més senzills, com ara els retoladors, els guixos, el llapis... i altres van fer servir diferents mètodes i materials, més complexos de fer, com per exemple, la plastilina, palets de fusta, cordons de les sabates, cordes o sorra. Més tard, cadascú amb cada lletra feta i interpretada va haver de dir un objecte, animal o qualsevol paraula que comencés amb aquesta inicial.


En definitiva, els alumnes de P-4 van treballar el traç de les lletres amb diferents materials amb l’objectiu de saber escriure i de saber una mica més de vocabulari amb cada lletra.

Esperem que hagin gaudit d'aquesta activitat tant divertida i que hagin après molt!