dimecres, 18 de desembre del 2019

L’Interessant TDR del Jan Salvó


Avui us explicarem el TDR del nostre company de l'escola Jan Salvó al qual li hem fet unes preguntes.
Primer deixarem clar que és un TDR o treball de recerca. Un TDR és un treball que es comença a primer de batxillerat i s'acaba a segon. El tema del treball eés lliure, però ha d'estar connectat amb algun aspecte de la teva vida.

El treball de recerca del Jan Salvó era sobre la comunitat LGTB. A la part pràctica va decidir passar per totes les classes de l'ESO amb uns post-its, per tal que cada alumne posés una o dues paraules que englobessin la comunitat LGTB.
Després el Jan Salvó va fer un arbre i allà van penjar tots els post-its per tal que tothom els pogués llegir.


A continuació us deixarem l'entrevista que li vam fer.


D'on sorgeix la idea de fer lo dels Post-its? Perquè vas decidir fer aquest TDR?
Per començar, hem de tenir en compte que un Treball de Recerca o TDR ha de tenir relació amb algun aspecte de la teva persona o ha de tractar d'alguna cosa que gaudeixis, ja que és un treball molt extens en el qual descobreixes coses sobre tu mateix i guanyes molt coneixement.
Jo vaig escollir el tema de "La comunitat LGTB", ja que ho considero un part molt important de la meva vida i en la que força gent de les nostres respectives edats s'hi poden sentir identificats, ja que tots ens podem plantejar en algun moment de la nostra vida la nostra sexualitat o també, podem tenir por a sortir de l'armari per "x" motius. És per això que vaig decidir fer un treball que correspongués a com em sento i pogués intentar ajudar a algunes persones a sentir-se més segures i acompanyades


Que volies transmetre?
Com ja he dit a la primera pregunta, el meu objectiu principal era el d'augmentar el coneixement dels alumnes de la nostra escola i d'acompanyar a gent en aquests moments difícils que puguin estar passant.
D'altra banda, vaig voler fer veure que el fet de no ser heterosexual o cisgènere, persones que s'identifiquen amb el seu aparell reproductor biològic, no és una cosa dolenta ni hauria de ser mal vista. Sinó que el que hauríem de fer tots i totes és celebrar aquestes diferències que hi ha entre nosaltres.
La idea de l'obra, que correspon a la part pràctica del meu TDR, va sorgir de diferents converses que vaig tenir amb l'Eva Messeguer, professora de socials de 3r d'ESO i tutora de 2n de batxillerat i la meva tutora del TDR, però, també em va ajudar el Jordi Coll, professor de plàstica i visual. Ells dos em van ajudar moltíssim a trobar la idea perfecta i finalment només em va fer falta dur-la a terme.
Els Post-its vam pensar que seria una manera fàcil de què la gent participés i s'involucrés en el desenvolupament d'aquesta obra performance, ja que no volia només que els alumnes s'ho miressin amb més o menys atenció, sinó que hi poguessin participar de manera directa.

Et va ajudar algú?

La major part del TDR la vaig realitzar jo sol com la majoria de l'alumnat de segon de Batxillerat de la promoció del 2019-2020 però sí que he de donar les gràcies a dos molt bones amigues meves que en aquesta part pràctica em van ajudar moltíssim i que segurament sense elles no l'hagués pogut acabar a temps i amb uns resultats dels quals estic tant orgullós. Aquestes són la Núria Aymamí, alumna de l'escola, i la Carla Galindo, exalumne de l'escola.

Com podeu comprovar ha estat una entrevista molt interessant, ja que tots hem après, el Jan també, ja que ha hagut d'investigar i fer molta recerca sobre aquest tema per al seu interessant treball. N'estem molt orgullosos d'ell, ja que ens ha aportat més coneixement a tots. Li donem de nou les gràcies al Jan Salvó per tota la informació facilitada, i hem de recalcar que ens ha ajudat moltíssim a fer aquesta notícia.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada